Subskrybuj
Zapraszamy do skorzystania z naszego newslletera.
captcha
Będziemy powiadamiać Ciebie o nowościach na stronie.

Rejs socjoterapeutyczny z Fundacją Szekla

Ośmioro dzieci ze Świetlicy Socjoterapeutycznej w Giżycku wzięło udział w Rejsie Socjoterapeutycznym z Fundacją Szekla. Nasi podopieczni wrócili z nowymi umiejętnościami i doświadczeniami, bardzo zadowoleni. Dziękujemy Fundacji "Szekla" za profesjonalizm.  Udział naszych dzieci był dofinansowany ze środków Centrum Profilaktyki Uzależnień i Integracji Społecznej.

Poniżej relacja organizatora rejsu.

IV Rejs Socjoterapeutyczny Fundacji SZEKLA

Rejs odbył się w dniach 23-29 czerwca. Na rejs zabraliśmy podopiecznych MOPS-ów i GOPS-ów z Gmin Giżycko, Mikołajki, Ryn  i Miłki oraz dzieci ze Świetlicy Socjoterapeutycznej w Giżycku.  Łącznie w rejs popłynęło 36 dzieci i 14 sterników i opiekunów.

Podczas rejsu odwiedziliśmy takie porty jak Resort Niegocin w Wilkasach, Port Bogaczewo, Port Bocianie Gniazdo w Rynie, Port Gołębiewski przy Hotelu Gołębiewski w Mikołajkach, Port Szymonka i powrót do Resortu Niegocin. W trakcie rejsu miał nas odwiedzić Jurek Owsiak, ale ze względu na przygotowania festiwalu Pol'and Rock nie mógł pojawić się osobiście, dlatego nagrał dla nas filmik z pozdrowieniami i życzeniami pomyślnych wiatrów. Program rejsu był dość napięty bo przygotowaliśmy dla dzieci mnóstwo atrakcji. Już pierwszego dnia dzieci przeszły test pływacki po którym brały udział w pokazie odpalenia tratwy ratunkowej dla 10 osób ufundowanej przez Firmę Mayday z Gdyni. Po odpaleniu tratwy wszystkie załogi po kolei wskoczyły do wody w kapokach i wchodziły do tratwy. Dzieci przekonały się że wcale nie jest tak łatwo w kapoku do niej wejść.
Po pokazie popłynęliśmy do kolejnego przystani. Port Bogaczewo - to tu zjedliśmy obiad i przeprowadziliśmy pierwsze zajęcia żeglarskie. Dzieci uczyły się buchtowania cum i prawidłowego podawania ich na ląd. Dodatkowo każda załoga przeszła kurs z kładzenia i stawiania masztu, co przydało się podczas kolejnych dni rejsu. Kolejny dzień to rejs do Rynu. Płynęliśmy kanałami mazurskimi zatrzymując się przed samym Rynem na obiad na wodzie i kąpiel na środku jeziora. Oczywiście wszyscy uczestnicy kąpali się w kapokach, a kadra zabezpieczała całą zabawę z wody i z pokładów jachtów. W Rynie odbyły się pierwsze zajęcia socjoterapeutyczne, które miały miejsce w pięknej sali konferencyjnej na zamku w Rynie. Następnego dnia rano załogi otrzymały specjalne zadanie. Każda załoga otrzymała 150 zł na zakupy na obiad. Było to o tyle ciekawe, że ten obiad, jaki sobie przygotują bierze udział w konkursie Master Chef, jaki miał miejsce w kolejnym porcie przy Hotelu Gołębiewski w Mikołajkach. Przewodniczącym Jury konkursu był sam Szef Kuchni Hotelu Gołębiewski. To co przygotowały dzieci zadziwiło Jury i naprawdę byliśmy wszyscy pod wrażeniem, co przygotowały załogi. Wszystko pięknie wyglądające i smaczne. Wybór był naprawdę trudny. Ostatecznie Jury postanowiło nagrodę główną przyznać za pyszne hamburgery przygotowane przez załogę "Serfera" i wyróżnić deser w postaci placuszków z owocami przygotowany przez załogę Pauliny. Po konkursie nadeszła pora na kolejne zajęcia socjoterapeutyczne a po nich wyjście do Aquaparku Tropicana w Hotelu Gołębiewski. W kolejnym porcie w Szymonce odbyły się zawody żeglarskie "Bieg Jungów". Każdy sternik przygotował stację dla załóg, na której miały one wykonać poszczególne zadania żeglarskie. Dzieci mogły się wykazać umiejętnościami nabytymi podczas rejsu. Rywalizacja była zacięta a sama gra przyniosła wiele radości i zjednoczenia w drużynie. Na koniec spłynęliśmy do naszego portu macierzystego w Resorcie Niegocin, gdzie odbyły się kolejne dwie gry. Jedna terenowa, a druga to konkurs czystości jachtów. Na koniec dnia odbył się apel pożegnalny na którym każdy uczestnik otrzymał prezenty od sponsorów i słodycze. Wręczono również nagrody dla najlepszych załogantów i za zwycięstwa w poszczególnych konkurencjach.

Tydzień czasu zleciał tak szybko, że na koniec rejsu były łzy i wymiana telefonów. Dzieci się zżyły i poznały Mazury od strony wody. Z ankiet jakie przeprowadziliśmy na początek rejsu i na koniec jasno wynika że nabyły więcej pewności siebie i otworzyły się na współpracę z innymi.

Grzegorz Piątkowski

Fundacja „Szekla”

O FUNDACJI SZEKLA

Naszym podopiecznym pomagamy od 2013 roku. Początkowo jako grupa nieformalna, a od 2016 roku jako Fundacja zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym. Naszym celem jest pokazanie dzieciakom życiowych alternatyw. Mamy świadomość, że dla wielu z nich wykluczające i degradujące środowisko, z którego pochodzą jest jedynym jakie znają. Dlatego wierzymy, że poprzez aktywną promocję sportu, a zwłaszcza żeglarstwa, jesteśmy w stanie nie tylko  wskazać im różne drogi, którymi mogą w życiu podążać, ale też kształtować pozytywne postawy społeczne i pożądane cechy charakteru.

CELE I MISJA

Naszą misją jest wyrównywanie szans dzieci i młodzieży pochodzących ze środowisk  zagrożonych wykluczeniem społecznym, poprzez zaszczepianie w nich pasji do szeroko pojętej  kultury fizycznej, aktywnego stylu życia i sportu, w szczególności żeglarstwa. Chcemy w ten sposób zapobiegać wszelkim zachowaniom ryzykownym podejmowanym przez młodzież, zwłaszcza tę z rodzin dysfunkcyjnych, czy borykających się z trudną sytuacją materialną.

Naszym celem jest pokazanie dzieciakom życiowych alternatyw. Mamy świadomość, że dla wielu z nich wykluczające i degradujące środowisko, z którego pochodzą jest jedynym jakie znają. Dlatego wierzymy, że poprzez aktywną promocję sportu, a zwłaszcza żeglarstwa, jesteśmy w stanie nie tylko wskazać im różne drogi, którymi mogą w życiu podążać, ale też kształtować pozytywne postawy społeczne i pożądane cechy charakteru.